Tem 12 2018

The Guardian: İpek Grubu tahkime gidiyor

İngiliz The Guardian gazetesi, İpek Grubu’nun medya şirketleri için uluslararası tahkime gittiğini duyurdu. Aralarında İngiltere ve bazı Avrupa Birliği (AB) üyelerinin bulunduğu ülkeler Türkiye’nin yatırım anlaşmalarını ihlal ederek, milyarlarca dolarlık mal varlığına el koyduğunu savunuyor. Türkiye iki davada tahkime mahkemesine götürülüyor. 

İngiltere merkezli davada Erdoğan rejiminin siyasi sebeplerle İpek Grubu’nun 5 milyar dolarlık malvarlığına el koyduğu savunuluyor ve bu miktarın sahiplerine geri verilmesi talep ediliyor.

The Guardian’da Owen Bowcott imzasıyla yayınlanan haberde davanın İngiltere’de yaşayan Hamdi Akın İpek’in sahibi olduğu ILL (İpek Yatırım Ltd) tarafından açıldığı, İpek’in sahibi olduğu Koza Grubu’nun 2016’da el konulan Bugün gazetesi ile Kanaltürk’ün sahibi olduğu belirtiliyor.

İpek’in Türkiye’de adil bir yargılama imkanı olmadığına inandığı için tahkime gittiğini duyuran gazete, ‘dava bu yüzden Erdoğan’ın şaibeli rejiminin uluslararası yargı denetimine tabi tutulacağı bir platforma taşındı’ diyor.

Haber, Akın İpek’in kardeşi Tekin İpek’in de 2 seneyi aşkın süredir hapiste olduğuna dikkat çekiyor. İpek’in medya grubundaki zararının 5-6 milyar dolar arası olduğu tahmin ediliyor. 

Türk yetkililerin İpek Grubu’nun mali sorunlar yüzünden basıldığını iddia ettiğine işaret eden İngiliz gazetesi, grubun Türk hükümetinin 15 Temmuz darbesini yapmakla itham ettiği Gülen Hareketi’ne yakın olmakla suçlandığını hatırlatıyor. 

Darbeden sonra 1100 şirkete el konduğunu, basın-yayın organlarındaki gazetecilerin tutuklandığını vurgulayan The Guardian, İpek Grubu’nun ismini vermediği bir sözcüsünün cümlelerine yer veriyor.

Sözcü, İpek’in Erdoğan rejimi tarafından taammüden hedef seçildiğini ve Türk hükümetinin hem insan hem de mülkiyet haklarına hiç bir saygı duymadığını belirtiyor. 

Habere göre el konulan basın yayın kurumların için tahkime giden ikinci grup Zaman gazetesi. Belçika merkezli Cascade Yatırım Zaman gazetesine el konulduğunda zarar gördüğünü savunuyor ve Türk hükümetinden 65 milyon pound talep ediyor.

Cascade adına gazeteye konuşan avukatlar şirketin doğrudan Zaman sahibi olarak değil, Zaman’a hizmet veren şirketler adına dava açtığına işaret ediyor. 

Haber, Türk hükümetinin sorularına cevap vermediğini kaydediyor.